אנלוג הכורכומין ca27 מצמצם את פעילות קולטן האנדרוגן באמצעות מנגנון מתח חמצוני בתאי סרטן הערמונית האנושיים.

הסבר: קולטן האנדרוגן = חלבונים המצויים על פני התאים ומאפשרים את קליטת הטסטוסטרון לתוך התאים ובכך להביא להמרצת התפתחות סרטן הערמונית.

The curcumin analog ca27 down-regulates androgen receptor through an oxidative stress mediated mechanism in human prostate cancer cells

תרגום חלקי של תקציר מאמר שהופיע ב  2012 ב –  PubMed.

למעבר למקור לחץ כאן

 

הערה חשובה – אין לראות בכתבה זו משום המלצה או אי המלצה להשתמש בתכשיר כורכומין או אחר. בכל מקרה יש של רצון להשתמש בתכשיר זה או אחר יש לפנות לגורם הרפואי המוסמך.

הגדרת אנלוג – תרופה השונה במעט מתרופת האם. אנלוגים שימושיים של תרופות קיימות הם בעלי פעילות חזקה יותר, או גורמים פחות תופעות לוואי. מתוך  Infomed בכתובת:

https://www.infomed.co.il/definitions/analogous/

תַקצִיר

רקע: קולטן האנדרוגן (AR)  ממלא תפקיד קריטי בהתפתחות סרטן הערמונית ובהתקדמותו. לכן, עיכוב תפקוד AR הוא התערבות טיפולית מקובלת. מאחר שההשפעה של ה- AR נשמרת ולעתים קרובות גדלה במחלה מתקדמת, הפחתת ​​חלבון AR הוא גישה טיפולית מבטיחה נגד סרטן הערמונית. אנו מראים כאן כי אנלוגי הכורכומין 27 (ca27) מצמצם את השפעת AR במספר סוגים של תאי סרטן הערמונית.

 

הגדרת קולטן האנדרוגן (AR) – אלו הם קולטנים הנמצאים על פני התאים בגוף האדם ומאפשרים את קליטת הטסטוסטרון בתאים הממאירים ושגשוג סרטן הערמונית.
……………………………..

מסקנות המחקר:  התוצאות שלנו מצביעות על כך ש- ca27 מייצג חומר פעיל חדשני להסברת המנגנונים של צמצום AR, דבר שעשוי להוביל לאסטרטגיות אנטי-אנדרוגניות חדשות יעילות לטיפול בסרטן ערמונית מתקדם.

 

תרגם מאנגלית – אפי פז

עריכה – איצי באר

מרץ 2021


===========   מניסיונו של חגי שם טוב – חולה סרטן הערמונית ופעיל בעמותה  ==============


צריכת כורכום/כורכומין וקשר אפשרי לערכי  ה PSA

הערה חשובה – אין לראות בכתבה זו משום המלצה או אי המלצה להשתמש בתכשיר כורכומין או אחר.
בכל מקרה יש של רצון להשתמש בתכשיר זה או אחר יש לפנות לגורם הרפואי המוסמך.

 

מניסיונו של חגי שם טוב – חולה סרטן הערמונית ופעיל בעמותה

רקע:

בדיקת PSA נעשית כבדיקת דם הנלקחת מווריד בזרועו של הפציינט. ערכי PSA גבוהים או ערכים הולכים וגדלים יכולים להצביע על בעיה בערמונית (דלקת, הגדלה שפירה או התפתחות סרטן).

בכתבה זו, מתוארת סדרת תוצאות בדיקות PSA שערכתי מאז 2014 ובמהלך מספר שנים. ובזמן האחרון במקביל לבדיקות צרכתי תבלין-כורכום/טבליות-כורכומין, במטרה למצוא זיקה אפשרית בין צריכה מוגברת ומכוונת של התבלין, לבין ערכי ה-PSA.

תבלין הכורכום מוכר כתורם לבריאות טובה. עם זאת עד כה לא נמצאה הוכחה מחקרית בסגולותיו הטובות. ניתן למצוא התייחסות לכך במאמרים רבים, להלן שלושה מאמרים בנושא זה:

  1. התייחסות לתבלין באתר 'שירותי בריאות כללית' על כורכום בכללית
  2. התייחסות לתבלין באתר 'מכבי שירותי בריאות' על כורכום במכבי
  3. באתר של 'מכון דוידסון, מכון וייצמן למדע' על כורכום במכון וייצמן

בשנת  2018 ביצעתי בדיקת PSA, התוצאה הייתה  4 נ"ג למ"ל. זו הייתה עליה בערך ה-PSA ביחס לבדיקה קודמת ב-2016 שהיה בסביבות 2 נ"ג למ"ל. העליתי השערה כי קיימת סבירות גבוהה לכך שהתפתחה אצלי דלקת בערמונית.

עניין אותי לבדוק את השפעת התכונות האנטי דלקתיות של אבקת התבלין.  שיערתי כי אם אכן לכורכום יש השפעה על הפחתת הדלקת, התוצאה תבוא לידי ביטוי בערכי בדיקות ה-PSA הבאות.

 

הניסוי

באוגוסט 2019, לאחר שתי בדיקות בהם נצפתה עלייה עקבית, תוך הגעה לשיא בערך ה-PSA (5.37 סימון [1] בגרף), החלטתי לברר האם השערתי כי צריכה מוגברת של תבלין אבקת כורכום, אכן תשפיע על תוצאות הבדיקה.

ירידה ב-PSA

לשם בחינת השערתי, בסוף 2019 התחלתי להוסיף את אבקת התבלין לארוחת הבוקר ולארוחת הצהריים. למשל לגבינות רכות, חביתה וכו' ולתפוחי אדמה/בשר וכו' בצהריים.

בשלב זה כבר הייתי תחת מעקב רפואי בהקשר לבירור האפשרות לקיומה של מחלת הסרטן בערמונית. בעת הזו תכיפות הבדיקות הלכה וגדלה עפ"י בקשות הרופאים; האורולוג והאונקולוג.

הבדיקה הבאה שהתבצעה בינואר 2020 (סימון [2] בגרף), כבר הראתה ירידה של התוצאה, מ-5.37 ל-3.87, ירידה שלכאורה ניתן היה לקשור את השפעתה לצריכת תבלין הכורכום.

עלייה

בשלב מסוים החלטתי להפסיק את צריכת הכורכום, וזאת כדי לברר האם השינוי יכול להיות גם הפוך, כלומר האם בכל זאת ערך ה-PSA ימשיך לעלות?

אחרי חודש ללא צריכת כורכום, תוצאת הבדיקה בפבר' 2020 (סימון [3] בגרף), הראתה עלייה משמעותית בערך ה-PSA, 5.61 נ"ג למ"ל, יחסית לקודמת בינואר 2020 עם ערך 3.87 נ"ג למ"ל

מיתון העלייה וירידה

מייד לאחר התוצאה המעודדת (מבחינת קשר אפשרי לצריכה), חזרתי לצרוך כורכום והפעם בטבליות (בהן יש תמצית כורכום 1000 מ"ג, ותמצית פלפל שחור 5.5 מ"ג).

במרץ 20' נאלצתי לבצע בדיקת ביופסיה כחלק מפרוטוקול הבדיקות הסטנדרטי לזיהוי סרטן בערמונית.

ניתן לראות בגרף הנ"ל מיתון בעליה בין פבר' 2020 לבין יוני 2020.

ביוני 20' החלטתי לשוב ולצרוך באופן מוגבר טבליות כורכום, ומכאן נצפתה בספט' 20' ירידה לערך 5.96 ([4] בגרף).

מספט' 20' התחלתי לצרוך טבליות כורכום-ליקוויד-ג'ל, והתוצאה של הבדיקה הבאה (אוק' 20') 4.08 ([5] בגרף), כלומר ירידה חזקה ומשמעותית מערכים קודמים.

 

עלייה

אלא שלמרות שהמשכתי לצרוך טבליות כורכום-ליקוויד-ג'ל, הבדיקה בדצמ' 2020 ([6] בגרף) הייתה גבוהה מקודמתה.

האם יתכן כי חזרה לרכיבה על אופניים בדצמ' 2020 וינואר 2021, חוללה את העלייה בתוצאת הבדיקה?

 

הערות נוספות

  • עפ"י בדיקת הביופסיה זוהה אצלי גידול סרטני בערמונית, יש לכך תמיכה מתוצאות בדיקות MRI ומבדיקות PET-PSMA .
  • יתכן וקיימת אצלי דלקת בערמונית, במקביל להתפתחות הרקמה הסרטנית בערמונית, וצריכת כורכום משפיעה על האזור הדלקת, ומכאן השפעה על ערכי ה-PSA.
  • לתחושתי, גלולות כורכומין-ליקוויד-ג'ל הינן בעלות השפעה גדולה יותר, יחסית להשפעת טבליות תמצית כורכום וגם יחסית לצריכת מוגברת של תבלין כורכום במזון, על ערכי ה-PSA.
  • שמתי לב כי המינון היומי (גלולה אחת או שתיים) אף הוא משפיע על ערך ה-PSA.
  • אין זה מחקר בכל מובן ואספקט שהוא, אלא יותר קריאה לתשומת לב לאפשרות של ההשפעה.
  • בתחילת מסע הבדיקות הרפואיות ואיתן גם בדיקות ה-PSA, לא הוזהרתי כי קיום יחסי מין בטווח של 24-48 שעות לפני הבדיקה, משפיע על תוצאת הבדיקה.
  • בתאריך 31 דצמ' 2020 שונתה שיטת בדיקת ה-PSA בדם. לא ניתן להשוות לתוצאות שלפני תאריך זה.

לסיכום

נוצר אצלי הרושם כי קיים קשר בין צריכה של גלולות/טבליות כורכום לבין תוצאות בדיקת ה-PSA.

עובדתית, צריכת כורכום בצורות השונות שלו או במינונים שונים, איננו משפיע על דיכוי/שגשוג סרטן הערמונית,
אבל אולי כן קיימת השפעה על דלקת בערמונית.

הניסיון האישי שלי למציאת קשר בין צריכה לתוצאת ה-PSA נתקל בגורמים שונים שגם הם משפיעים,
כמו למשל, קיום יחסי מין בטווח 24-48 שעות לפני נתינת הדם, רכיבת אופניים, דלקת בערמונית המתפתחת/דועכת, סוג גלולות/כדורי כורכום שנצרכו, מינון (פעם/פעמיים ביום), מידת הספיגה של הכורכום וכו'.

 

למעבר לגרף ה=PSA עם נקודות התחלה/סיום צריכת הכורכומין בין השנים 2014 ל-2021 לחץ למטה: 

 גרף PSA של חגי

 

חוויות, ביצוע הניסוי וכתיבה

חגי שם טוב

פברואר 2021

 

 

 

 

אודות המחבר

צור נושא חדש